onsdag 16 maj 2012

Pilates & mysig lunch med bästa ,,,


Känner vi våra egna kroppar? Tar vi hand om den enda kropp vi faktiskt har? Det är lätt att skjuta allt framåt. Men varför tar vi tag i våra barns kroppar så fort de har minsta ont... 
Själv har jag haft lite små ont i min länd rygg sedan jag fick barn och burit massa och gått snett osv.(inget särskilt stort problem alls) Men det hade ju varit skönt att slippa gå böjd som en ostkrok de första stegen man tar på morgonen efter en härlig natts sömn ..




Jag behövde inte säga många ord till Fredrik, han visste direkt vad och hur vi skulle träna .... och tro det eller ej... Jag hade inge ont när jag gick därifrån, jag fattar ingenting!!


Fredrik säger att sit ups inte alls är bra, heller inte body pump som jag gick en del på förut ... Det hjälper bara att få muskler och att hjälpa kroppen utifrån men man måste börja inifrån! Träna kroppens muskler inifrån, hållning och massa annat. Med rätt redskap! Ofta kanske man tränar för träningens skull... utan att egentligen veta vad och hur man bör träna?! Han jämförde lite med en bil vid besiktning. FÖRST måste hela bilen gås igenom för att SE vad som behövs åtgärdas .... Smart !

Köpte mig ett 10 gångers kort på stört utan att fundera ... Oj, vad dyrt det var! Men efter sommaren behövde han någon som hjälpte till lite då och då och om jag nu vill fortsätta gå här kanske jag ställer upp ibland och få träna gratis istället (säljare som man e ...) Vi fick super bra kontakt. Han hade själv en 3 åring så det var mycket "trots snack.." och han hade även en "tonårs trots där hemma" ....


Idag när jag avslutat träningen på Pilates mötte jag Therese Alshammar i dörren som såg så fräsch och pigg ut och jag gick därifrån med ett leende på läpparna:-)
Det gick ju hur bra som helst trots att jag inte hittade min tränings topp i morse så det blev min gamla amnings bh istället :-)  Är det inte typiskt, när man letar något hittar man det aldrig sedan när man inte behöver det, så ligger dom plötsligt bara där ...

Vidare hem för att duscha - byta om och möta upp min gamla kollega/ bästa "Lisse"  som jag saknar! Vi satt med varandra varje dag i flera års tid och nu ses vi typ aldrig:-( ...
Dagens lunch, mums!


I dag är väl halv dag och halva dagen har passerat, bäst att hämta barnen. Hoppas de e glada att gå hem!!

Kraam så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar