torsdag 24 maj 2012

I dag och Hälsingland:-)


Alla presenter är färdighandlade till helgen:-), sängkläderna e tvättade (hände en liten olycka eller stor sent i går kväll.) Julia hade nog ätit lite mycket och allt ville komma upp igen..... grejen var att vi inte hade något tvättmedel kvar hemma. Det blev lite "meck". Men nu e allt tvättat. Skönt!

Jag har hunnit sitta ute på balkongen en liten stund. Men gud så ovan värmen man är. Kunde inte sitta länge utan måsta gå in igen. Undra hur många grader det är idag .... och värsta solen:-)
Premiär för kjol och linne. Jippi! Hur får man till en bra bild på sig själv? Är det i phone som e miraklet ... ?? inte med min Nokia går det i alla fall ...
Mötte Katrin Zytomierska på gatan och hon hade fullt upp med att ta massa bilder på sig själv:-) .. säkert till sin blogg


Vi har varit på Vernissage på förskolan nu på eftermiddagen. De hade ordnat så fint med popcorn, salta pinnar o. saft och vi fick gå runt och kika på alla fina täckningar, porträtt och massa annat de gjort. Roligt !!


och detta va inte allt .....
Ute e fortfarande över 20 grader varmt, otroligt! Vi har suttit ute på balkongen och ätit. Nu väntar bad, Lotta på Bråkmakargatan och sedan blir det en tidig kväll "för vissa" blev en lite orolig natt inatt med några onödiga vakna timmar:-(
I morgon åker jag & barnen till vår stuga i Hälsingland. Vi hoppas få lika härligt väder där som här !! Känns skönt att träffa alla igen, känns längesen!!

Kraam

Ps. Visst ska man ha cykelhjälm när man cyklar, även vi vuxna .... Jag har själv aldrig använt hjälm och hamnat i diket både 1, 2 och 3 gånger- men klarat mig bra ändå, men det finns inga ursäkter, barn ska ha hjälm, men Julia cyklar största delen och håller min hand samtidigt och cyklar inte längre bort än en meter ifrån mig...  storasyster har alltid hjälm och Julia borde ha sin hjälm också (för hon har en) Det e absolut inte mindre viktigt än att barnen ska sitta baklänges i bilen tills 4 år, eller att hoppa en och en i studsmattan och massa annat. Nästa bild då Julia cyklar har hon nåt på huvudet:-) Och det e inte en keps:-)   Ds.

"idag känns det som jag skulle kunna skriva hur mycket som helst helt plötsligt"    

Kraaaaaam igen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar