söndag 11 december 2011

Lyckad söndag !

En lyckad eftermiddag hade vi. De bor i Radhus på Lidingö (jag vill också bo i hus...) Tänk så enkelt på många sätt. Öppna upp dörren och barnen kan SJÄLV gå utanför dörren utan att behöva vänta på att alla är klar, fikat e packat, alla kläder är med och sedan redo att gå ut. OCH oftast när allt e ordning, man är på väg. Kommit ner i hissen så behöver någon kissa. Bara att börja om ....

Att barnen själv kan gå ut och cykla, kanske till och med åka pulka i en backe intill huset medan man själv är inne och ordnar i något annat /tex fixar mat.
HÄR mitt i stan MÅSTE man vara med HELA TIDEN !!! DET tycker JAG e en nackdel att bo mitt i smeten ....
Fördel: Javisst om man e 20 och ofta går på krogen:-) Nog för att jag känner mig som 20 IBLAND .... men inte går jag ut ofta!!! Så taxi för mig ut till Lidingö en gång i halvåret skulle passa perfekt:-) Ha Ha



Kul att träffa fina Anna och hennes härliga barn. Jane och hennes Amanda (skiljer 3v på dom..) fann varandra direkt och lekte som de inte gjort annat. Barn e så härliga! De ville inte skiljas ifrån varandra.
Vi åt tomtegröt med kanel o socker, vörtbröd med julskinka och senap och det kändes nästan som julen närmar sig, så länge man inte tittar ut .....

När jag e trött fryser jag oftast. Ska faktiskt ta lite kaffe med lite Baileys i. VET det ska man inte på söndagar MEN jag har inget jobb som väntar imorgon klockan 8 så jag gör som jag vill:-)
I och för sig ska jag på Modecenter i Nacka i morgon på eftermiddagen och då får jag veta om de vill "ha mig" på en mässa i Köpenhamn i början av Februari ... eller inte:-( Kan ju hoppas!!!


Glömde visa den fina tomte Jane gjorde idag. SÅ himla söt !!!!





Sov gott

1 kommentar:

  1. Så mysigt du gör för de dina och även andra,alla måste tycka du är en fin vän. Jag är glad att vara en av dom. Kram

    SvaraRadera