tisdag 6 december 2011

fick en tankeställare ....

Allt rullar på för oss alla ... Håret tillslut tvättat, Hi Hi




Vi hade kompis med hem efter skolan, rätt ofta blir det:-)... Men det e roligt tycker jag, så länge de vill vara hemma hos oss. Jag har dom hellre HÄR så jag vet vad som händer .....
Idag blev det bakning : kladdkaka



Så där alldeles perfekt kladdig inuti! Sedan mumsade vi med grädde till .....

Mötet gick bra och pusselbitarna börjar falla på plats. Spännande! När man alltid jobbat i hela sitt "långa" liv känns det ovant att inte ha ett jobb att gå till. Skönt, javisst, men i längden ingen "hit" men det e konstigt. HAR man jobb så jobbar man SÅÅÅ mycket och det tar aldrig slut, ,man stressar, stressar och har man inget e inte det heller bra. Lagom borde vara bäst, men det blir oftast inte så!!?

Fick mig en tankeställare ikväll när jag låg och pratade med min dotter när hon skulle sova, då hon plötsligt säger:

- Mamma, när du dör .... LOVA att vänta på mig i himlen tills jag också kommer ....

Jag kände att mina tårar började rinna (tur det var mörkt ...)
Men sedan bestämde vi att vi skulle dö samtidigt. Hon skulle vara 95 och jag 126 år och då kändes det genast mycket bättre !!!!

Så .....................

Vad e värst:

- Att vi blir gråhåriga ...
- Att vi ser sämre ....
- Att våra rumpor "ramlar neråt" ...
- Att vi får rynkor ...
- Att vi hör sämre ..
- Att vi blir långsammare ...

/ALTERNATIV: Att vi inte FÅR vara med om detta alls ...... ???????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar