lördag 10 december 2011

Lördag

Kalendern ligger öppen och vi sitter och planerar och försöker få ihop kommande vecka...
Det börjar med att jag ska till Modecenter i Nacka igen och sedan föräldramöte. Veckan fortsätter med lucia i kyrkan 07.20 och sedan lucia dagis på eftermiddag. Där i mellan träff med en kompis och kvällen ut och äta med en annan vän. Vi har även igen ridning vid två tillfällen under veckan. Tandläkarbesök lika så och min kollega kommer på torsdag. Alltså en fullspäckad vecka där pass och visum ska bli klart och jag hoppas få till julkorten också !!!!

Hinner vi njuta av veckorna innan jul eller är det bara stress för alla?!
Jag längtar till vårt ställe i "skogen" DÄR finns inga måsten. Bara att VARA ... knappt en fungerande mobil och dator:-)

Att bara gå runt i stora myskläder, fårsinnstofflor, elda i spisen och mysa. Jag längtar och barnen frågar varje dag HUR många dagar är det kvar ... Gran, Tomtar och KANSKE lite snö!




Jag går alltid upp flera kilon så fort jag kommer "upp" till mammas mat o godsaker, men det gör inget!! Jag märker det knappt själv förrän jag e tillbaka i Stockholm och sätter på mig mina åtsittande jeans (då går dom knappt få upp över rumpan och knappen får vara öppen någon vecka innan dom passar igen) Lika varje gång:-)

Vi ska iväg på ett event i eftermiddag. Jane är iväg på julbord med våra grannar medan den lilla stannar hos oss och leker med Julia. De visade nyss att de hade ritat fint (på nya tältet ....)
Nu är det lugnt för en stund så jag kan passa på att gå in här en liten stund.




Hoppas verkligen kunna blogga under kommande veckorna !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar