tisdag 15 oktober 2013

Idrott



Varför ska man bädda sängen när ingen ändå ser att den är bäddad innan man ska gå och lägga sig igen:-)


Det går på rutin, jag kan inte lämna hemmet (jo, ibland-men vääääldigt sällan) på morgonen obäddat!
Alla tre rum ska vara ordning innan vi lämnar ....
Känns liksom inte bra annars?! korkat, ja visst.... Vissa kan inte gå utanför dörren på morgonen utan frukost och vissa kan inte gå ut utan mobilen, andra inte utan datorn och några inte utan hunden. Många går inte utanför dörren utan smink. Ja, vi är alla olika men ändå så lika!


Morgonen och förmiddagen har jag spenderat med Janes klass! Idrott och matte stod på schemat. Sen gick jag hemåt ....  Roligt att få vara med och se alla härliga kompisar o. fröknar. Jane hade velat att jag skulle stanna hela dagen. Vill ju visa allt! Det är såna tillfällen jag kallar lyx. Att jag har möjligheten att kunna vara med, bli delaktig och veta vad som händer kring mina barn! Det är sån liten tid av livet de är små så det gäller att passa på! Och man vet aldrig. Om några år kanske man till och med anses som "töntig" .....




Här Janes kompisar hos oss för några veckor sedan. Jag har mycket hellre alla hemma hos oss. Så har man ju lite koll också ... sån är jag! Kan aldrig bli för många barn, bara för "få" vuxna .... hihi  KRaaam

Sötnosar!


2 kommentarer:

  1. Så sant! Tänk vad tiden bara rusar. Vilken super-mamma du är Kin, och vilka fina barn. Tack för en bra blogg Kram.

    SvaraRadera
  2. Tänker ofta på dig. Jag vill och försöker också men tiden räcker inte alltid till tyvärr. Ska börja prioritera! Tack för att du vill dela med dig. kram T

    SvaraRadera