torsdag 17 oktober 2013

Barnkompetens



I bland önskar man att dygnet hade några fler timmar. I dag har det varit full fart. Varit en liten sväng till fina nya lokalen, fixat, tvättat, packat (barnen åker till Hälsingland i morgon) och då får man leta fram varma kläder, det går rykten om snö :-) ... JIPPI, äntligen! Ljust och vitt och knaster under fötterna. Jag längtar!

Eftermiddagen o kvällen har varit bra. En toppenföreläsning med Louise Hallin (om barn och syskon) ...  Låt de vara, avbryt inte alltid konflikter, barn för tätt- den "stora" behöver föräldrarna ännu mera när ett syskon kommer, att pappor kan ha 7 barn i ett hem och barnen är lydiga men så fort mamman sätter nyckeln i låset ligger alla 7 på golvet o gråter .......  mm. Både nytt & gammalt. Intressant i alla fall.

Jag fanns på plats med ett litet bord med både mitt och Kickis diplom (Kicki min kollega som kommer jobba mera som coach, mysigt ljus och visitkort (LaVie.se) Någonstans måste man ju börja:-)



Här Louise Hallin och Petra som äger och driver Barnkompetens. Klicka HÄR så får du veta mera !


                   Nu måste jag krypa ner, ska upp tidigt!!! 07.30 blir jag hämtad .... KRaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar