onsdag 4 september 2013

Massa kompisar :-)



6 kompisar och 1 kompis var .... Alltså det blev NIO barn tillsammans:-) som spenderade sin eftermiddag här hos oss, underbart!
Dans stod på schemat. Härligt!







Jag gick ut en sväng och brydde mig inte riktigt om vad jag hade på mig. Det fick bli den gamla rosa mysdressen som är så skön att bara strosa runt i. Ingen skulle jag ju träffa heller. Jag gick längst gatan tills jag kom in på just den väg jag letat efter. Jag såg en liten katt sitta vid vägkanten och jama. Jag har ju lärt mig att man inte ska klappa katter man inte känner men denna vita, söta lilla kisse kunde jag bara inte låta bli. Jag satt mig ner på huk och katten såg genast gladare ut och började stryka sig jäms mina ben. Mina rosa mysbyxor blev vita av allt katthår. Jag vågade inte lyfta upp katten. Det ska man ju inte heller göra. Efter en mys stund med sötisen gick jag vidare mot mitt mål. Jag såg plötsligt en man komma gående. ( detta härliga ställe i en park på Östermalm) alla vägar i stan är ju som sagt avspärrade idag. Med sig hade han fyra män som var svart klädda och såg ut som poliser. Jag trodde inte mina ögon när mannen frågade om jag kände till området och senare frågade om han fick ta en bild. Han ville ju ha något minne från Sverige. Vet du vem det var?




Obama. Du ser alla är vi lika, bara människor. Han var lika trevlig som fröknarna. Snipp snapp slut så var sagan slut

Så blev kvällens saga. Nu sover barnen:-)


KRaaam


1 kommentar:

  1. Jag hade inte blivit förvånad om sagan var sann. kram

    SvaraRadera