tisdag 28 maj 2013

Jippi:-)


Nu är det lugnt i huset, skönt! Två matsäckar är packade tills i morgon. Det blir oftast samma mat, frukt och dryck.. Tycker det är svårt att komma på bra saker att stoppa i denna lilla ryggsäcken! HÄR kommer några tips som jag lyckats hitta.

När klockan närmade sig 18.30 så kom vi till en "hålla med" timme. Det betyder som alla föräldrar säkert känner igen att det är absolut inte är någon idé att säga emot, försöka förklara eller ha massa reglar. Barnens enda hjälp är sömn! Det går bara inte göra något annat än att bära till toaletten, hjälpa till att borsta tänder, sätta på toaletten och bära till sängen (samtidigt som barnen säger medan ögonen nästan håller på att åka igen av sig själva) -Jag är inte trött mamma !! 
Här är det lätt att själv bli arg, irreterad helst om man själv är trött-  fast man redan vet att detta inte alls hjälper!!
Som sagt båda sov långt innan 20.00 .....  Trött efter en lång dag, först skola, dagis och sedan massa lek och spring efteråt tills jag slutat och kom från föreläsningen vid 18-tiden. Tack snälla vänner för hjälpen!

Vi har haft en fantastisk dag som vanligt. Härliga människor och vi pratar alla "samma språk" ...  Här en rast ute i solen. I dag kändes det som sommar (den lilla stund vi var ute i alla fall)


Gud vad jag kommer sakna när vår utbildning är över. Kanske en anledning att börja på en till (ny) kurs,,
Men först ses vi imorgon igen:-)




Nu ska jag snart krypa ner. I morgon e en ny dag med massa nytt att lära:-) Min hjärna skriker: Jippi!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar