torsdag 29 september 2011

Min stora rumpa var i vägen ,,,

Vilken härlig morgon. Solen tittade fram tidigt och det kändes att det skulle bli en härlig dag!! Frukosten på Mocco var grymt god MEN DYR ... 115:- VAR betalade vi!





Träffade i morse på min "första riktiga Stockholms vän" som jag fick när jag flyttade till Stockholm för ca 10 år sedan. Jag kom genom jobbet hit och fick sitta i Bonnier huset med annat företag som hette Branchförlaget. DÄR jobbade Helena. Min första arbetsmånad där skulle företaget åka till Mexico OCH jag hade så tur att jag fick följa med, helt gratis!! Vi hade en underbar vecka och DÄR lärde jag känna Helena ordentligt! Min "syster" så lika på många sätt:-) OJ VAD VI HAR HAFT ROLIGT I STOCKHOLM. Vi har busat, bott grannar, ätit massa frukost hos varandra, sovit med varandra, festat tillsammans och mycket mycket mera. Jag kan verkligen sakna den tiden vi hade i Solna hon och jag. Vi köpte faktiskt en varsin lägenhet bredvid varandra.........
Nu har vi barnen på samma förskola för vi bor igen i samma stadsdel. Vi bestämde idag att ses snart och hitta på nåt skoj!!

Här e jag o Helena :




Sedan har jag varit hemma och plockat, städat och försökt kolla av vad man behöver handla nytt inför vintern. Har nog så tur att alla täck-kläder funkar även i år:-) Haft modevisning här hemma!

Hämtade Jane på skolan och vi tog bussen till Stallet = Torsdag
Tog tyvärr bara en en bild och den ville Jane ta så min stora rumpa kom med (och det var inte meningen) men jag bjuder på det... ! Ha ha




Idag gick det superbra på ridningen. Gud vad duktiga "de små" blivit. De travar själva i ridhuset och kommer upp och ner i sadeln själv osv. Bra gjort tycker jag!!

Här är jag när jag var liten och min första lilla Ponny Tomten. Min lilla vallack som jag älskade över allt annat. Vilken känsla att få ha en EGEN häst och vara så liten! Jag kommer ihåg att han kostade 3.000:-. Det är ju helt omöjligt att ha häst i den stad vi nu bor i :-(




Kvällen bestod som vanligt av Matlagning, bad, läxläsning och saga:-)

Imorgon är en viktig dag så jag ska "knoppa" tidigt!! Sov gott fina du

4 kommentarer:

  1. Hej Kin,

    Vad kul att läsa lite om vad du pysslar med nu för tiden :)) Extra kul med en bild på Tomten, kommer också ihåg honom så väl, vilka härliga somrar vi hade i Rådsla!
    Kram från Pirjo

    SvaraRadera
  2. Glömmer aldrig den gången det blev race mellan tomten och den vita ponnyn (kommer inte ihåg vad den hette, desire?), du ramla av och jag fick kasta mig av i en vattenpöl ha ha ha tänk att jag också tyckte det var kul med hästar.....eller så har jag förträngt hur rädd jag var! Ha ha ha Kram Ika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Dessa tror jag hon kallades och tomten .... Det var tider det! Roliga och många minnen!! Kraaaaam fina Ika

      Radera