måndag 26 september 2011

En blandad dag av glädje och sorg

Jag gillar att vara i farten tidigt. Stämningen "där ute" är mycket lugnare, luften är frisk, och man känner att man hunnit med mycket fast klockan bara är 8 ... Jag är en morgonmänniska! Vaknar oftast själv utan att ställa någon klocka och tycker alltid det känns ok att kliva upp... Tidningen i morse:

Lite diskmedel i en skål blandat med lite läsk så ska de försvinna... Måste testa det!



Igår var det full fart. Hann inte ens skriva :-( Det var kalas för hela slanten! Ett vid Livrustkammaren (Vid slottsbacken*/Slottet) och ett lyckligtvis nära vårt hem. Vilka bakverk:


Klubbor av chokladbollar toppade med strössel:-)


Några av barnen satt och kladdade och gjorde massa läten med sina munnar som var full av tårta ..... det var mycket flams och prat om "bajs-korv" osv. Nog för de flesta är runt 3- 4 år MEN att föräldrar står runt och inte säger åt sina barn gör mig lite små förvånad. På ett kalas, gör man så??? Jag är nog lite gammalmodig men tycker ändå att vi måste försöka åtminstone (är ju inte alltid så lätt) men att försöka få barnen att uppföra sig ok iallfall när man är borta. Man väntar att börja fika till någon säger varsegod! Är det för mycket begärt!? Jag blev nästan lite chockad ska jag erkänna.



Det var dansskola och vi var även till min vän Annika och hälsade på eftersom mina föräldrar ville uppvakta henne lite då hon fyllde år förra veckan. Där bjöds vi på både pannkaka, tårta o mycket annat "mums" Tack!
Barnen var trötta OCH mätta:-) och höll på somna på väg hem

Idag blir nog en bra dag, men saknar redan mina föräldrar som åker hem idag:-( FYY! Jag känner mig lite ledsen... Jag har försökt satt på mig en färglad tröja åtminstone ... :-)




Jag är oxå glad för jag köpt så snygga stövlar till Julia på Tradera:

Hon kommer älska dom! Hoppas få hem dom idag.




Här min fina mamma och "Paula i bakgrunden" som kom förbi med sina barn en stund. Jag gillar att ha främmande!

Ha en bra dag och njut av sista sommarveckan:-) Ska tydligen vara runt 20 grader i Stockholm hela veckan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar