måndag 3 november 2014

Tankar ...


Måndag igen! Bra eller dåligt? Finns det några alternativ? Vad är bra och vad är mindre bra? (låter bättre än dåligt...)

Jag gillar måndagar men jag vet att väldigt många tycker måndagar är värst. Kanske det hjälper lite att skriva ner de sämre sakerna att det faktiskt är måndag och skriva ner de saker som faktiskt är bra med måndagar! Vem vann?
Kanske man kan göra sin "sämsta" dag till den bästa!? Bestämma att just den dagen ska jag "unna mig" det lilla extra (men bara den dagen!) så blir det kanske en dag vi snart längtar efter:-) .....



Jag försöker inte lägga någon energi på saker jag ändå inte kan påverka / göra något åt!
Det är ju ändå liksom "ingen idé".
Det går att träna upp och varje ggr något inträffar ser jag själv mig "viffta bort" det och försöka släppa. Gud så skönt det är!
En annan sak jag ofta tänker vid olika situationer är : Vad är det värsta som kan hända ???
Ofta blir svaret: Inte så mycket faktiskt ...



Ha en fantastisk måndag!

Det är dina tankar som bestämmer hur du känner/mår och hur du mår bestämmer hur du är/beter dig, så varför inte välja bra tankar? (åtminstone försöka) !




Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar