lördag 1 november 2014

Konstig helg och grannar på frukost


Borta bra men hemma bäst kom barnen på imorse när de vaknade runt 07 efter att sovit 12 timmar i streck!! = bra mycket bättre humör än igår.
Regnet smattrar på fönstret och vi har inte kommit utanför dörren än idag och kanske gör vi det inte heller! Ändå kan jag känna liiiite rastlöshet när det inte händer något. "Vi har inget att göra idag/ ingen vill vara med oss" säger jag samtidigt som det är rätt skönt om man känner efter..

Bjöd upp våra grannar på Halloween frukost eftersom vi inte träffats på en hel vecka:-)
Smoothy, bacon, ägg, rostat bröd, marmelad, kaffe, knäckebröd (som jag har saknat mest)  mm. Svårt att slå hotellets frukost men Julia tyckte det var mycket bättre!!




En ganska konstig helg kan jag tycka. Halloween. Frågade barnen igår och de hade ingen aning om att det hade med "de döda" att göra osv. De vill bara fira och "tror" man skriver : Glad Halloween ungefär som glad midsommar, god jul, trevlig helg  etc..

Jag hade önskat en sådan dag vara "närmare hemma" så jag kunde besöka kyrkogården. Jag vet att det spelar egentligen ingen roll vilken kyrkogård man går till men ändå, det känns ändå inte riktigt riktigt!?

Jag intalar mig själv att min syster vet, känner och ser mig och är glad att jag tänker på henne varje dag vare sig det är Halloween eller inte!!
Fick denna fina för något år sedan, den har fått större betydelse nu sista halvåret. Tänk hur det är ..... !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar