lördag 6 september 2014

Sveriges Bästa PT och kalas som vanligt .....



I går var jag rastvakt på skolan. Vilket alla skolor borde genomföra. Ett mycket bra sätt att "få lite koll" på skolan, barnen, rasten och man får se och höra väldigt mycket:-) Lite besviken blev jag då det var soppa just denna dag. Jag hade "önskat" taccos eller något liknande så det fick bli som middag istället ......
Rastvakt innebär att en förälder (+fröknar) äter med klassen och sedan är med under lunch-rasten en timme! Ett schema finns på schoolsoft så alla ska ha koll på just sin dag !!

Fick besök dag på fm av D-Flex. Vi pratade, tränade lite och han har mycket roligt, spännande på gång...
Hur ska mammor hinna träna? Och hur ska de träna? Jag tror alla mammor vill träna men hur många gör det? Vad ska man prioritera bort? Träning tar tid och därför är det lätt att man "hoppar över det" fast man vet att MÅR JU SÅ MYCKET BÄTTRE om man rör sig och TRÄNAR !!!


"DFlex your body skrivs av David "DFlex" Seisay, Sveriges mest anlitade personlige tränare, som varit fitnessguru åt proffsidrottare och andra kända personer i mer än tjugo år. Här kommer ni att få fitnessråd, träningsövningar och motivationen som hjälper er att leva ert bästa liv."

HÄR kan du läsa D-Flex blogg !!





Parken, cykling (köpte ny cykel på blocket igår)  nu Jane på kalas och Julia har en ny tjej från klassen på besök för första gången.
Så den här lördagen ser ut som de flesta andra förutom att det är som sommar ute, underbart!! 💜

Kraaam

1 kommentar:

  1. rätt inställning. bättre träna hemma istället för att inte träna alls. Barnen tar mycket tid för mig och jag letar alla tips om mammaträna. Tack för en underbar blogg!

    SvaraRadera