tisdag 23 september 2014

Inspirations-Kväll


Det blev en mysig kväll där jag fick följa med min vän Annika på ett gripande, roligt, mysigt event (4good.se) igår kväll på Hotell Rival vid Mariatorget här i Stockholm



Det som berörde mest var Pamela som berättade om sitt liv, sin kamp och envishet att övervinna den förbannade cancern:

Journalisten och sportfantasten Pamela Andersson, 47, föll ihop efter en löprunda i somras.
Hon vaknade till ett annat liv.
– Jag har en hjärntumör, stor som ett ägg, som inte går att operera, säger hon.


 Mina (och de flesta andras) tårar ville inte sluta rinna när hon berättade om detta.

"– Jag bestämde mig redan från början att inte ge mig utan en fajt.
– Och hittills har allt gått över förväntan. Jag ser mig inte som sjuk.
Värst är funderingarna på om hon ska hinna se barnen, i dag 6 och 8 år, växa upp.
– Det är fruktansvärt att trösta en liten ledsen kille när man själv är livrädd. Men jag har fått rådet att inte ljuga för barnen, så jag säger precis som det är till dem:  När jag låg och höll om min son som skulle sova en kväll då han frågar mig: -Mamma, ska du dö?? 
Jag ska inte dö i dag. Inte i morgon heller."det är det enda jag vet .... blev mitt svar


Kvällen avslutades med att vi fick kramp i magen eftersom vi skrattade så mycket. En skön kille, med massa humor, tankar och det sätt han berättade om "hans" livspussel och där han skrivit låtar som handlade om bla när barnen får sommarlov och vi inte ens kan få ta det lugt med allt som ska hinnas med,  en låt som han skrev då hans flickvän för första ggr träffade hans pappa där "pungkulan" hängde ut genom shortsen (och det värsta, "där har jag bott" :-)

Mat-Tina var på plats och berättade och inspererade om hur vi faktiskt måste njuta av ATT laga mat, och ATT äta och att mat är en livsstil lika viktig som vilken annan som helst :-)

  
Det är precis det här som behövs i vardagen. Göra saker man mår bra av. För sig själv:-) Ja, det får man- fast det är svårt:-)!!!

KRaaam Fina Du

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar