fredag 7 juni 2013

Växer snabbt och mask:-)


Jag skyller på dålig uppkoppling. Jag e ledsen att jag faktiskt inte tagit mig tid att blogga idag!! (än) Att sitta och först försöka komma in på bloggen och sedan när det väl fungerar ladda upp EN bild på flera flera minuter och sedan bryts det igen- Grrr, det tar bort all energi som vill stanna i kroppen istället för att försvinna! Det gäller att prioritera i livet !!? Vad e viktigt, vad e mindre viktigt OCH vad e det värsta som kan hända. Oftast samma svar: -Ingenting:-)! Lite retsamt för vissa kanske ....

Haft en varm dag med sol även idag!! Massa projekt här uppe innan midsommar. Vår brygga hade pga kall och mycket is-vinter gått sönder, blommor ska sättas, potatis sättas, jordgubbslandet med gräs mellan alla fåror och idag har jag fixat till vår lilla badstrand. Så mycket ogräs och inget gör sig själv! Min pappa har hållit på säkert 15 timmar med att fixa bryggan som äntligen är klar så barnen håller just nu på att leta mask men Julia vågar inte själv, hon e rädd för björn säger hon.... De ska få fiska efter måååånga timmars tjat:-)

Fina Åsa och hennes Maja kom på besök och vi bytte ut Jennie som varit här sedan igår, hihi



Jag vet, samma tröja i dag igen..... har ingen annan, haha. Åsa och jag satt i solen o snackade medan barnen åkte vattenrutchkana och tog årets första dopp!! Inte vi, grrrrrr. Åsa är till och med mera frysen än mig tror jag!!



En favorit sedan många år tillbaka. Det går koppla vatten under så det sprutar och går riktigt fort då vi lägger en vaxduk nedanför några meter.

Dagens PW ....  Gräsmattan e fin men oj vad fort gräset växer!



Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar