onsdag 5 juni 2013

Onsdag och långledig ...


Att ha mål i livet är alltid positivt, det kan vara små mål och större mål. Att klara målen gör oss starka"re"!
Mitt mål för dagen är att hinna hämta på dagis 14.00, på skolan 14.20 och hinna med tåget klockan 15.00 ...

Allt ska fixas innan. När man väl kommer på tåget kan jag pusta ut! Låste jag dörren- både uppe, nere och grinden... alla lampor av, bäddat alla sängar (ett måste ifall att vi inte kommer hem mera..) väskan med både badkläder, myskläder, regnkläder, nattkläder, skor, flees, telefon, laddare och numera ett måste/dator, två tidningar jag fått på posten och inte hunnit läsa (det kommer jag hinna nu)!

Mata fiskar, hamster och grannen tänkte jag skriva. ÅÅÅÅ, har lite ångest ändå. Min bästa granne kommer hem idag från Brasilien och jag åker bort!!! Vilken dålig vän jag är ...... 

Fika, lite mat (pannkaks-smeten är klar i kylen) frukt, papper & penna är bra att ha på resan, kanske en handväska full med småprylar till Julia (Jane bryr sig varken om småprylar eller handväskor:-)
Du ser, jag litar inte riktigt på SJ ....... Man vet aldrig hur lång resan blir!
Kanske lägger jag ner några kläder åt mig själv också, någon ggr har jag glömt det. Funkade lika bra ändå:-) ....



Hoppas barnen är på bra humör och tar fram hjälpsammahumöret :-) (finns nog inget ord som heter så..)



Hör av mig i kväll! KRaam





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar