fredag 14 juni 2013

Fredag, examen och vattna ....



I dag är en speciell dag för många. Massa skolavslutningar och studenter! För oss är det en rätt vanlig fredag ... Skönt!

Jane ska ha middag med två vänner här hemma ikväll som sedan ska sova över:-)  Julia får inte vara med men hon längtar ändå för självklart kommer hon ändå ta sin plats och göra sig till en liten bebis i leken eller en katt som de stora tjejerna kan få sköta om! Hon bryr sig inte .....  Jag gillar det! Inget "skvaller", tjafs och gråt med fraser som:
MAMMA, jag får inte vara med! eller MAMMA, "hon säger att....." , eller MAMMA, jag vill också ....., eller MAMMA hon gör så ....    Det får faktiskt lösas själv, och det brukar faktiskt även sluta bäst då!

Min förmiddag har gått åt till massa tankar, funderingar över min riktiga examensdag i början av nästa vecka. En muntlig examenspresentation för samtliga i gruppen och ledare på 10 minuter.... Grrr, tänk vad 10 minuter kan gå fort (vid vissa tillfällen) och otroligt långsamt i vissa!
Jag känner mig närvös redan. Men min inställning är: Det kommer gå bra ....

                            Ett bra tänkvärt ordspråk som passar väldigt bra i massa olika situationer



Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar