fredag 21 december 2012

Vilken klippa ...


Jag skulle vara ute i god tid så jag gick till bussen långt innan den skulle komma .... ingen buss kom (händer allt för ofta..) så efter 20 minuters väntan kom min räddare och stannade och tog upp mig:-)


Han hade kört taxi över 30 år och är själv 72 ..... Och han fortsatte köra taxi av en enda anledning: Hans barnbarn! Vilken klippa. Han bor i stan (ja, han berättade hela sitt liv på typ 5 minuter...) Och han hämtar sina barnbarn som bor utanför stan varje morgon i taxin för att de ska slippa stå och vänta på pendeln, t-bana och buss till skola och dagis. Mamman och pappan måste jobba och han ställer gärna upp, vilken kille!

En mycket fin avslutning i kyrkan! Fina låter, många hade klätt ut sig till tomte, möss mm. Det var dans och solosång och kyrkan var full, härlig stämning!





Efteråt var det glögg och pepparkakor på skolgården med massa snö både på marken, till marken och i himlen ,,,, Jag träffade på min fina vän Ankie!




Stor Kraam så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar