torsdag 13 december 2012

Dåligt humör, Lucia och Grattis idag !!


13 December 2012

Jag är bra på att "bita ihop" men ibland blir man både irreterad, ledsen och förvirrad utan att veta varför, tills man kommer på att man sovit dåligt..
Julia kommer, ropar, och kommer upp någon gång och jag går tillbaka med henne för att somna om i sitt egna rum. Tills hon kommer in till oss mitt i natten igen då man presis kommit in i den djupa sömnen .... Ibland är jag bara för trött att gå tillbaka med henne igen (och kanske lite bekväm) då jag vet att bara hon får sova i vår säng så sover hon hela natten till morgonen..
Jane vaknar och kommer in och har ont i benen för hon dansat eller åkt skridskor för mycket. Jag följer självklart med henne tillbaka till sitt rum fast klockan är 03. Masserar och bara finns där tills hon somnar om, då jag själv nästan somnar sittande bredvid på golvet.

När klockan är runt 06 och mobil.larmet ringer känns det som man knappt hunnit somnat. Det är såna gånger man önskar man kunde få EN natt helt själv lite då och då. Och när man väl får det (även om det händer väldigt sällan) så går det inte slappna av och sova !?? Fattar ingenting!!

Sånt e livet......




Detta skrev jag imorse tidigt men av någon anledning publicerades det inte... Och plötsligt nu några timmar senare känns allt mycket bättre igen:-)
Vi var i Oscarskyrkan före klockan 8 och fick lyssna och se ett fint luciatåg! Stämningen är på topp och om några timmar väntar lucia på dagis ....





Och sedan en annan stor händelse: Vår bästa vän fyller 1 år, just idag på lucia, så vi sjöng för honom med så klart!! Hipp Hipp Hurra

                                                                  Oj han syns knappt ...

Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar