onsdag 3 december 2014

Jul-lunch med dessa gamla tanter:-) ......


Det låter helt sjukt!! MEN om du ska bo i Stockholm när du blir gammal så får du stå i kö för att bo "bra" och för att överhuvudtaget komma in på ett hem.
Minst 20 år, så vad göra.......? Bara att ställa sig i KÖ !!

Några "tanter" kom över på årets första "jul-lunch" och vi snackade lite "Seniorboende" och känslan är att man skämtar, men det är ju faktiskt dax snart .....

Att bli riktigt gammal, att måsta flytta på ett hem (gud så tråkigt, framför allt om man blir ensam)!! .... så varför inte se till att vänner redan finns där och väntar på dig!? Ensam är inte stark! Vet många gamla som "sitter där ensam" .. jag vill ALDRIG vara ensam!


Tack snälla fina tanter för att ni är mina vänner! Vi kommer kanske inte komma ihåg varandra om 40 år men vad gör det? Vi finns där för varandra på samma hem och ni kan ta hand om mig när jag går vilse.. Ber bara till gud att man FÅR bli gammal, för vad är alternativet !!???


Christina Melin, Annika Duckmark, Anna Book, Susanne Lindén, Terece Almering, Ankie Bagger, Annelie Persson, Tanja Fylking (Tina som inte hade kommit än)
OCH tack för alla fina presenter, det behövs verkligen inte men det e ju liiiite kul att få :-) !!





I morgon är en stor dag. Jag ska följa med Jane på hennes försa uppdrag/jobb. Kanske du får se en skymt av henne i TV i mars :-) !!

Kraaam

4 kommentarer:

  1. Åh jag längtar riktigt efter att bli gammal och sitta och mysa med er andra tanter framför öppna spisen med en kaffe eller ett glas vin :-)!!! Tusen tack Kin för mysig lunch!!! Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Terece. När man ser fram emot något brukar tiden gå sakta.... Smart där!!! Kraam

      Radera
  2. Tycker att ni kan starta ett kollektiv vid 70 sådär, så kan jag också flytta in :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hör av oss om det blir så Marlene Kraam

      Radera